Våra kunder

Här kan du läsa om några av våra uppdrag

Barnfonden

Barnfonden är en partipolitiskt och religiöst obunden barnrättsorganisation som arbetar för att alla barn ska kunna utvecklas och nå sin fulla potential. Barnfondens vision är en värld där alla barn har möjlighet till en bättre framtid. Barnfonden grundades 1991 och är en del av det globala nätverket ChildFund Alliance. Tillsammans stödjer vi cirka 13 miljoner barn och familjer världen över. Den första ChildFund-organisationen grundades 1938 i USA. Barnfondens kontor finns i Malmö och här arbetar alla anställda. Barnfondens arbete leds av en oavlönad styrelse där alla ledamöter är faddrar. Barnfondens arbete utgår från FN:s barnkonvention.

Purpose PR hjälper Barnfonden med traditionell pressbearbetning, att skapa PR-plan, PR-rådgivning, och strategisk kampanjplanering kring konceptet Fadderkompis samt medieträning.

Barnfonden

Sparks Generation

Sparks Generation hjälper ungdomar att hitta sin SPARK, sin inre gnista! Sparks Generation är en matchmaker mellan unga människors intressen och passioner och inkluderande föreningar, där ungdomar kan utvecklas, känna inre glädje och gemenskap. Deras digitala plattform inspirerar ungdomar att hitta sin SPARK och matchar den med det lokala utbudet av aktiviteter och föreningar. Med hjälp av utvalda influenser på Youtube och Instagram belyser de nya, kända och okända aktiviteter inom sport, kultur eller skolämnen.

Purpose PR & Kommunikation är pressansvarig och partneransvarig hos Sparks Generation. Uppdraget innebär bland annat att strategiskt arbeta med aktuella kampanjer, traditionell pressbearbetning, PR och events. I uppdraget ingår också att skriva artiklar till Sparks föräldrablogg, publicera texter i sociala medier samt partnersamarbeten.

Sparks Generation - hjälper unga att hitta sin grej!

Giving Tuesday för Giva Sverige - världens dag för givande

Purpose PR hjälpte hösten 2020, Giva Sverige med att utveckla och öka kännedomen om den globala givardagen Giving Tuesday, i Sverige. Målsättningen var också att öka givandet. I arbetet ingick bland annat att utveckla B2B-konceptet och öka engagemanget i näringslivet, samt sprida kännedom om dagen i sociala och traditionella media. Resultatet visade att kännedomen om Giving Tuesday ökade från 6% till 11% bland svenskarna och antalet swishgåvor ökade med 50% mot föregående år.

Giving Tuesday

Lansering av klimatpositiv dryck för GodDryck

Goddryck producerar alkoholfritt vin och dryck, och är en del av stiftelsen GoodCause som skänker hela sin vinst till välgörande ändamål. Hösten 2020 lanserade GodDryck - världens första klimatpositiva dryck - Ginger Beer. Purpose PR hjälpte till med pressbearbetningen och arrangerade tillsammans med GodDryck och dryckesexperten Richard Mann, en digital dryckesprovning för journalister, influencers och bloggare.

GodDryck - alkoholfri dryck

VarUnik

Klimatsmarta textilprodukter till hotell, restaurang & tvätteri. VarUnik underlättar för sina kunder att välja klimatsmarta lösningar, hjälper dem att sänka deras energi- och vattenförbrukning samt inför nya tankar vad gäller för att förlänga produkters livstid. Reduce, Reuse, Recycle.

Purpose PR & Kommunikation hjälper bla. VarUnik med att författa artiklar om hållbarhet till deras nyhetsbrev.

VarUnik - klimatsmarta produkter för hotell & tvätteri
Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen samtycker du till att cookies används. Mer information. Ok!